Saturday, October 28, 2006

母校

ボストンを出発する際、空港でマレットを忘れたことに気付き、飛行機を逃すアクシデントもありましたが、何とか無事に日本に戻ってきました。次の日のフライトにしたんですが、毎日忙しい忙しいって、気が休まらない日が続いていたので、あの乗り遅れた日の一日、結構ゆっくりしたし、貴重だったなあ。なんて、プラス思考の俺です。
それで昨日は、母校での演奏。その当日の朝、朝起きたら、喉は痛いし鼻水も出て微熱もあり、どうなるかって思いましたが、地元の病院の先生に特別にみてもらって。地元って、こういうとき助かるなあ。演奏会の方は、たくさんの一般のお客さんにご来場いただき、生徒の皆が本当に静かに聴いてくれて、とっても楽しい演奏会でした。みんなの先輩として前に立つのは照れくさいけど、でもみんな真剣に聞いてくれて、話もまあまあ弾んで?本当に嬉しかったなあ。この場を借りて、ありがとうございました。

I made a stupid mistake. I was supposed to leave for Japan on Oct 23, but I realized at the airport that I forgot my mallets. Woops. Have any marimbist ever forgotten their mallets???
I left Boston next day, but I was actually glad to miss the flight, because I rested well. I had been busy, so it was a nice extra day for me.
Yesterday, I had a performance at the hight school where I graduated from. When I woke up in the morning, I felt soreness in my throat and a little fever. The doctor I usually see in my home town took care of me, even though I asked suddenly. I am thankful for the doctor and Japanese medical serive.
I really enjoyed the performance. Many people from outside came, and all the students there listened to my performance seriously. I was a little shy to be in front of everybody, but it was really fun. I wanna say thank you to the people who were there yesterday.

No comments: